En ganska lång historia.

Precis när man tror att allt ska komma in i sina "vanliga" gängor igen så händer det. Denna gång Tilde som har feber....så vi får väl se om hon och jag följer med i morgon till hennes kusins 5års kalas.Tror inte det...

Inte nog med det, Hunden har fått en infektion i en tass och får antibiotika & smätstillande. Dessutom en väldigt snygg TRATT på huvudet, hon är inte helt nöjd med den!!

Lite roligare är att jag idag fick jag beskedet att jag har kommit in på kvällskursen CAD-Teknik A. Kursen startar 18 februari och håller på till 3 juni. Första terminen är det 2D och autocad 2009 som gäller och till hösten 3D men har inte koll på vilket cad program dom använder. Ska bli kul att lära sig något nytt.


Föresten....Vad förväntar man sig när man tittar på en bil för ca 7000:-??

Ingen rost??

Perfekt lack??

Inga små defekter alls??

Skulle sälja vår "gamla" 2:a bil eftersom vi investerat i en lite nyare bil. En Opel Zafira -05 och sedan tidigare har vi en VW Passat -98 och så då en VW Vento -92:a som vi satte ut till försäljning.

I annonsen skrev jag att det fanns rost på bilen...osv. Sedan ringde en man som var intresserad av bilen. Efter en liten sista priset kompis diskution så kom vi överens att mötas vid tågstationen i Värnamo. När jag kom dit möttes jag av tre män och en kvinna, en av männen kan prata hyfsad svenska och fungerar som tolk.Männen vänder ut & in på bilen. För varenda liten defekt så säger dom måste dra av pengar......Rost här...dra av pengar. När jag för tredje gången förklarat att jag aldrig försökt att dölja att det är rost på bilen, så ville dom iallafall provköra bilen. Männen hoppar in och kör iväg, Där står jag med en Irakisk kvinna i 40års åldern som bara pratar lite engelska...vad säger man??

Hon började fråga lite om jag hade familj osv. Sedan om jag kunde tänka mig att sänka priset. Hon berättade sedan lite om hennes familj (allt detta på väldigt knackig engelska) när var färdig med det, kan du sänka priset lite. När männen var tillbaka så tror jag att hon hade frågat typ tio gånger om jag inte kunde sänka priset lite. Då dök min fru upp och avlastade mig lite.....Hon blev till och med inbjuden till dem i Rydaholm om hon hade vägarna förbi.

Dom höll fast vid 6000:- men vi sa 7000:- när vi sa att då skiter vi i det och hoppade in i bilarna redo att åka. Knackar dom på min fru´s bilruta och säger 6500:- Hon säger NEJ.....men jag sa OK så blir vi av med bilen. Ärligt talat, bilen var ingen skönhet men den har aldrig krånglat för oss. Startat i vårt och torrt osv. Lite små defekter finns men det gör det ju på nyare bilar också.

Nu hoppas jag att bilen fungerar för dem....för då slipper jag att höra av dem!

Kanske lite grymt sagt men det är så jag känner.


Jag ser fram emot söndagens match mot Gränna....ytterligare debutanter i A-laget. Väldigt kul faktiskt, hoppas att Peter låter dom spela lite oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0