Har hänt endel sen sist.....

Åter igen har det gått lång tid sedan jag skrev sist....det har hänt endel saker och jag ska berätta om några av dem.


Först så var det CAD-kursen...trots 2 slarvfel på tentan lyckades jag få MVG. Det kan man ju inte vara missnöjd med.


Wiggo har varit med om sin 1:a skolavslutning och man märker hur fort tiden går......tycker inte det var länge sedan vi kom hem från BB med han!


Jag har även lyckats genomföra ett Coopertest och för att inte ha sprungit sedan serie avslutningen så är jag förvånad att jag överlevde. Jag lyckades iallafall med bedriften att få en muskelinflamation i foten, fråga mig inte hur men så är det.


Jag och 5grabbar (gubbar) var iväg hela helgen och fiskade uppe på Hökensås. Det började så där bra...regn hela fredagskvällen. Men vi skulle ju inte börja fiska förän på lördagen så det blev lite kort spel och vuxendricka. Senare på kvällen/natten blev det till och med musiktävling. Mycket trevligt. Lördagens väder blev helt OK....molnigt men uppehåll och vindstilla. Fisket var också bra, vi fångade 5st bäckrödingar (om jag inte minns fel) och sedan ett antal abborrar. Vi fiskade fram till ca 23:00.....sedan mat och lite kortspel innan man kröp till kojs. Kl.06:00 följande morgon var vi ute vid sjön igen och började fiska. Även denna dag bjöd på helt OK fiske....vissa fick fisk på sitt 1:a kast. Det bara 2 av dom som var med som inte fick någon ädelfisk, sammanlag fick vi 9st ädelfiskar och det är helt OK tycker jag. Lite synd att inte alla fick någon ädelfisk men sånt är livet. Det var ett mycket trevlig och glatt gäng som var med på resan och jag hoppas på en repris nästa år. Det gjorde ju inte saken sämre att det var student helg och ganska lite folk vid sjöarna.


På söndagen när jag kommit hem från fiskeresan fick jag ett samtal från en av mina halv systrar (Emelie) på pappas sida, hon berättade att min far var död. Jag har aldrig haft någon relation med min far och det är han som har valt detta. Visst är det tråkigt att han är död men jag känner ingen vidare sorg.....jag har vad jag kommer ihåg träffat honom en gång, tror jag var runt 8-9år. Jag fick uppfattningen att Emelie tyckte att jag var lite för okänslig när jag fick beskedet men om personen som dör aldrig har varit delaktig i ditt liv (även om det är din far) så är det som vem som helst har dött.
Det är ju annorlunda för henne, hon har ju växt upp med honom och jag tycker det var starkt av henne att ringa mig och tala om det. Vi har ju aldrig pratats vid innan.

/Mr Beachharbour



Kommentarer
Postat av: Maria Törnebohm

Ja men hon tyckte inte du var kall utan förstod hur du måste ha känt dig. Vi har jätte trevliga syskon faktiskt. Hälsa alla från lilla mig!!!!!!!!!

2009-07-12 @ 17:07:44
Postat av: Blomman

Tjena hur går det med fisket? får du något eller är det bara "sanna " fiskehistorier ha ha. Jag själv skall ta upp det gamla intresset. Ha det.

2009-07-23 @ 19:51:12
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0