TACK FÖR DET IKEA!!

Tack gode gud för "lek rummet" på IKEA, En hel timma man kan gå i lugn och ro och kolla sakerna som man åkt dit för. Samtidigt så vet man ju att barnen inte har tråkigt....bollhav, film, klättervägg osv. Rena drömmen för barnen!


Innebandyn är nu slut för säsongen, vi slutade på en 6:e plats i serien....en liten missräkning. Jag trodde inför säsongen att vi skulle hamna lite högre, men det ville sig inte riktigt.
Varför?? Det finns säkert många orsaker. Det som jag tycker att vi kunde gjort annorlunda är lite små saker. Tror inte att vi hade vunnit serien om ändrat / övat på dessa sakerna men det hade inte gått sämre.

  1. Powerplay....måste nöta/spela ihop. 2 Spelare på samma position, fattas det någon så finns det en till som kan göra jobbet.

  2. Frislag.....nöta frislag både ifrån hörnen och i anfall zonen. Bra frislag = enkla mål

  3. Anpassa spelet efter vilka spelare du befogar över...inte tvärt om.

Finns säkert mer saker vi kunde gjort eller inte gjort, samtidigt är det lätt att vara efter klok.

Nästa säsong??

Ja vi får se.....det har varit en riktigt rolig säsong och personligen en av mina bättre på senare år.

Det har varit riktigt skönt att inte "hålla" i något utan bara spela.

Nu blir det ny tränare och nya ideér....


Och tillsist.....inte ett ljud ifrån köparna av Vento´n....GUTT!


Kommentarer
Postat av: Blomman

En sak har du du rätt i vi borde ha nött mer pp. Men med tanke på den träningsnärvaron som va var det inte lätt. Du pratar om två spelare på varje possition ? hur skulle det ha gått till ?



Anpassa spelet efter vilka spelare du befogar över...inte tvärt om.



Det begriper jag inte alls en tränare har en spelide´ eller hur.Kan inte ni anpassa er efter det så är det ju ni som inte är tillräckligt kunniga eller är tillräckligt bra. Min spel ide´ är väldigt enkel. Och har givit mig två seriesegrar innan jag kom till VIK. Och med samma spel har jag vunnit serien med SIK , wrigstad och Värnamo 1995. Så det där är bara skitsnack. Hur tycker du vi skulle ha spelat somi FIF allt framåt, ja det går bra i femman där lagen är så dåliga. Ni vannn inte femman en då. Jag tycker att du ger mig dålig kritik utan grund.

2009-03-08 @ 00:56:02
Postat av: Mr Beachharbour

Peter....mina åsikter saknar grund...det vet jag inte.

PP höll du ju med om att vi kunde tränat mer och du undrar hur det skulle gått till att ha 2 spelare på samma position...vad jag vet var vi minst 2femmor varje match och det skiljde inte mycket i start femmorna. Så på en hel säsong måste det gå träna ihop minst 2spelare på varje position.



Frislagen har du inte ens nämnt, så jag tolkar det som att du höll med.



Ang. anpassa spelet efter spelarna.

Din spelide´ har fungerat och det kanske gör det i högre serier, antagligen är vi för dåliga eller så har motståndarna lärt sig och hittat motvapen till din spelide´. Men om vi kollar på denna säsongen så har vi nästan vunnit alla sista perioder och då har vi ofta släppt på alla spärrar och kört full press.

Hur tolkar man det??

Att vi är för dåliga??

Att din spelide´n inte fungerar??

eller kanske att din spelide´ inte fungerade för oss??







2009-03-08 @ 20:58:22
Postat av: Blomman

Jag tänker inte älta detta nämnvärt. Det finns massor av andra orsaker till att det kunde ha gått bättre. Jag tror stenhårt på min spelide´ med att ha tre olika passningsvägar för att komma till anfall. När det gäller pp så visste jag mina byten men vill ha en klar första pp line. Frislag tycker jag nog att man skall kunna snacka ihop sig i sin femma och träna på det när man spelar två mål. Har man bara två 1.5 timmas pass i veckan så pirioterade jag andra saker som spelvändningar passningstempo osv. Men alla tränare ser inte på samma saker vad som är viktigt. Där emot kan jag tycka att vi skulle ha tränat mer på defensiva frislag då vi släppte in en del, men det är lätt att vara efterklok med facit i hand. Lycka till i fortsättningen.

2009-03-09 @ 00:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0