Det blir en säsong till (minst)!!

Ja då har jag tagit beslutet att köra (minst) en säsong till med innebandyn. Men det var inget lätt beslut.  De andra i familjen och deras intressen måste man ju också ta hänsyn till. Bland annat så är jag tränare för min sons innebandylag och det ska ju skötas...träning en gång i veckan plus poolspel en helg i månaden. Vi är 4 ledare/tränare och det är skönt att kunna dela upp uppgifterna så blir det inte så mycket för var och en. Sedan är det min fru och min dotter.....

Men det löser sig nog med lite planering och stort tålamod !!:-)

Det ser riktigt bra ut lag mässigt inför nästa säsong. Det är väl eventuellt någon spelare till på väg in men inget är klart. Även "staben" kring Herr-lagen känns också välkomponerad, med Carlstedt , Bäckman , Pudel & lilla Klas som håller i träningar osv. sedan Basse som ansvarig för hela sektionen. Det jag hoppas är att det kommer bli lite mer intresse för Herr bandyn i stan. Ett stort fel förra säsongen var ju att våra matcher ofta spelades efter damlagets och det är ett fåtal personer som orkar se två matcher på raken, speciellt eftersom damerna spelar effektiv speltid. Hoppas att det blir skilda matchdagar mellan Herr och damlag.


Nu är det bara 16dagar kvar till vår fiskehelg på Hökensås.........Det har börjat rycka lite i spöarmen.................Dax att börja leta fram all sakerna.  Annars är ju det jag i ett nötskal,  Väntar tills sista kvällen och sedan springer jag som en yr höna och letar efter sakerna. Denna gång tänkte jag faktiskt ha lite framförhållning.

Tillsist så är det Tenta dags imorgon.......spännande!!  Ska nog sätta mig och öva lite nu....


Kommentarer
Postat av: Blomman

Jasså Bäckman och Pudel in i alags staben det låter intressant. Ja det ser onekligen bättre ut än förra året. Hoppas att det håller i sig hela säsongen. Kör hårt nu !

2009-06-01 @ 07:24:39
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0