En olycka kommer sällan ensam!!

En olycka kommer ju sällan ensam och det är så sant som det är sagt. Det började ju med batteriet på Opeln var för dåligt och behövdes bytas. Efter det så gick halvljus lampan sönder och för att byta den behövdes hela luftburken på bilen plockas bort. INTE nog med det sedan när vi kommer hem efter att ha krångla med lampbytet, säger Linda.

 - Det var hemskt var tvättmaskinen låter konstigt.

Då var kolet i motorn utslitet och behövdes bytas. Nu kan man ju tro att det var slut där, MEN icke sa Nicke.
När jag i onsdags morgon kör till jobbet så smäller det till under bilen (Passaten) och sedan låter den värre än en "rinkeby Räcer". Det var bara att köra ner den till Svärfar och be han beställa hem delar. Som tur var visade det sig att det bara var en avgasklämma som rostat sönder och då hade rören delat på sig.....10minuters jobb. MEN mycket krångel. Körde ner bilen till Vmo, fick fixa skjuts hem, sedan låna bil (tack Mamma) osv. Nu är det fixat iallafal.....MEN väntar bara på nästa grej!!


Vi får väl se vad som händer nu i helgen......


Så var Wiggo´s innebandy slut för denna säsongen.....riktigt kul och se hur alla utvecklas. Redan efter ett par träningar såg man resultat och sedan har det bara blivit bättre & bättre. Lite tråkigt att vi blev mer eller mindre tvingade att spela i lilla hallen, men men.

Sedan fick jag höra att vi fått lite kritik att vi inte gjort mer reklam för innebandyn i orterna runt om kring TEX. Kärda, Bredaryd, Dannäs osv. Vi får väl ta till oss det och försöka till nästa säsong att sätta upp lite lappar om när, var & hur vi tränar i byarna runt omkring F-heda.


Min Cad-kurs fortlöper och om två veckor är det en så kallad "för" tenta, så läraren ska få en hum om hur mycket vi lärt oss. Så i Onsdags fick vi med oss datorerna hem med Autocad 2009 så vi skulle kunna öva lite hemma. Perfekt tänkte jag en dator till......slipper det bli slagsmål på kvällarna.

Det var bara ett stort problem.....Mitt trådlösa nätverk var ju skyddat och jag har glömt vilket lösen ord jag satte på det. Nu har jag suttit i ca 2timmar och krånglat fram och tillbaka ÄNTLIGEN fungerar det igen. Jag blev tvungen (efter att ha tryckt lite (läs mycket) fel) att "nolla" routern och installera om allt. INTE ROLIGT, men nu fungerar det igen och vi kan använda bägge datorerna på nätet som min tanke var i från början.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0