Åsikter om domare mm.

Matchen mot Gränna idag, Ja vad säger man.....En av våra sämre matcher. Det kändes som om vi aldrig kom i gång riktigt. När vi gjorde 3-1 så började vi slarva i närkampsspelet och det straffar sig. Gränna går i kapp och tillslut förbi till 3-4. Då vaknar vi äntligen till lite och i Powerplay gör vi 4-4. Vi pressar på för ett vinst mål, när efter 18min spel i 3:e perioden vi får en man utvisad (såg inte situationen så jag kan inte uttala mig om den är rätt eller fel). Vi sa att kommer chansen så kör vi på för seger. 19:47 får vi frislag framför eget mål och vi lyfter upp bollen mot deras mål. John vinner bollen bågar in från sin kant....missar första skottet men får i väg ett "höstlöv" i andra försöket som letar sig in bakom Grännas målvakt. Tid 19:56....GUTT!! Andra matchen i rad som vi gör segermålet i de sista 10sekunderna av matchen.


Nu till något annat...DOMARE!!

Hur ska en bra domare agera??

Det finns nog lika många åsikter om hur en domare ska agera som det finns spelare. Min åsikt är att det viktigaste är att man kan ha en dialog med domaren. Alla domare dömmer olika och för att förstå hur domaren resonerar i olika situationer är det viktigt att han talar om hur han uppfattade de som inträffat. Det sämsta en domare kan göra enl. mig är att be en spelare hålla käften och gå och sätta sig.
I dagens match mot Gränna hade vi en domare som var vresig redan innan första tekningen. Sedan när man gick fram till honom för att fråga hans syn på det hela får man till svar....- Jag har inte bett dej komma hit.....gå och sätt dej!!!
Vad säger man....

Kan förstå om man gapar/skriker på honom att han reagerar starkt, MEN när man lugnt och sansat går fram till honom i egenskap av lagkapten och får dom orden slängda i ansiktet.
Lite senare så ber han en annan spelare i vårt lag som blivit utvisad att hålla käften och gå och sätta sig!! Jag menar lite bättre ord val kan man väl kräva av en domare. Vi kan väl alla ha en dålig dag i och för sig, men lite mer tycker jag man kan kräva av en domare.
Det gjorde ju inte saken bättre när personen som betalar ut bensin pengarna till domarna berättade att han var snål också. Det var inte denna domaren som skulle dömt från början utan fick kallas in, Den ena domare åkte från Jönköping och den andra nånstans från Vetlanda hållet. Innebär dubbla bensin pengar eftersom dom inte kan samåka. Det hade ansvarig för domarpengarna inte tänkt på, så efter många om och men så fattades det 2:- då säger han....fixa det och kom tillbaka. Kommentar överflödig!!


Nu blickar vi framåt....spelledig helg och BOWLING OCH BUFFÈ på fredag!! Ska bli riktigt roligt....


Kommentarer
Postat av: Blomman

Kul att att bloggar M jag vet inte om du ville att ditt namn skall synas. Så första gångn skriver jag ett M. Jag håller med dig om domarna speciellt den ena,jag som gammal domare tycker att man skall uppföra sig korekt och ha en dialog med spelare, då blir stämmningen mycket bättre. Dessutomså skall man ha glimten i ögat,vilket många domare saknar.

2009-02-10 @ 07:36:41
URL: http://innbandyblomman.blogg.se/
Postat av: Blomman

Rätt adress kom också.

2009-02-10 @ 07:38:23
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Mr BeachHarbour

Det krävs inte speciellt mycket för att lista ut vem som skriver denna blogg.....Direkt översätt bara BeachHarbour

2009-02-10 @ 13:07:34
Postat av: Maria (Beachharbuor) Törnebohm

Hej! Kul att läsa lite här. Saknar dig och din famlij ring gärna. Kramis Syrran med familj

2009-02-14 @ 23:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0