Bränd plast luktar inte gott!!

Min fru är en sån person som alltid försöker vara alla till lags.Ibland innebär det att han gör lite för många saker på en gång och något blir lidande.
En morgon tidigare i veckan skulle hon "fixa allt" (dvs. frukost, klä ungarna osv.) på morgonen pga att jag var/är väldigt väldigt förkyld (ni vet när en kille är riktigt förkyld....).

I alla fall så skulle hon koka ägg, hällde vatten i kastrullen, la i äggen i kastrullen, satte kastrullen på spisen & startade igång en platta. Medans äggen kokade tänkte hon starta en brasa i kaminen och underhålla barnen så dom inte skulle "störa" pappa.

Efter en stund så känner jag (som är på övervåningen) att det luktar lite bränt och frågan Linda vad det är som luktar. Hon svarar att han har lite problem att få igång brasan och att det ryker ifrån kaminen.

Min första tanke var, någon har stängt spjället på kaminen.....Men icke sa Nicke för när jag tagit mig ner ifrån övervåningen så kontrollerade jag spjället som var helt öppet.

Då tittade jag ut i köket och det vällde ut rök ifrån köket. Vi springer dit och det visade sig att i all hast har hon råkat sätta på fel platta och på just den plattan stog det en plastburk med "Smarry coccos pinnar" som nu var i lågor.
Jag lyckades få ner burken i diskho´n och släcka elden. Kvar på plattan fanns plast från burken och nån slags gegga från coccos pinnarn som forfarande brann. Lyckades efter lite om och men även släcka denna lilla brasa. Lite förvånade att Smarry´s Coccos Pinnar brinner så bra !!

Röken och lukten av bränd plast var i alla fall det värsta. Vi har inget stort kök men det var så rökfyllt i köket att jag så inte tvärs igenom köket.
Lite tur var ju att vi upptäckte det i tid. Det blev inga skador varken på spisen eller bänken.

Att inte någon av grannarna larmade 112....Du vet kl. Ca 06:00 och alla fönster var på vid gavel och det vällde ut tjock rök och luktade bränt i hela området.

Nu ett par dagar senare när vi tvättat alla filtar, sängkläder osv börjar lukten att ge sig.

Kan bara tänka mig hur det luktar efter en "riktig" brand......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0