En sträng till på min lyra ;-)

Min svärfar har en egen Bilverkstad, där jobbar hans son (svågern) och sedan en kille till som rycker in när det behövs. Nu har Svärfar drabbats av en muskelinflamation i en axel och pga av hans "skada" så har dom halkat efter lite i planeringen. Vi har det "ganska" lugnt på mitt jobb så tänkte jag hjäpa honom lite så att dom kunde jobba i kapp lite iallafall. Torsdag eftermiddag och Fredag fram till lunch tänkte jag spendera min tid i verkstan. Stegar in där på Torsdags eftermiddagen och frågar vad jag kan hjälpa till med.

- Jo jag tänkte du skulle lacka en BMW M3 fick jag till svar

- OK, MEN du vet att jag ALDRIG lackat något i hela mitt liv!

Nu visade det sig att det var en Racingbil för långlopp och det var "bara" karossen och störtburen som skulle grundlackas. Men det behöver man ju inte säga till någon!!

På tal om bilen så kommer det nog riktigt bra....Dom har kastat ut BMW motorn och ersatt dem med en Honda 2000 motor(för att få ner vikten) som är monterad närmre torpedväggen i bilen. På så vis kommer tyngdpunkten närmre mitten av bilen. Alla lösa plåtar.....framskärmar, huv, bagagelucka osv har ersatts av kolfiber. Totalvikten för bilen ska blir strax över 900kg.

Kommer nog att röra på sig!!



Sista matchen imorgon, för denna säsongen. Hur jag gör nästa säsong har jag inte bestämt ännu. Det beror på en hel del olika faktorer, tex. Jobb, familjen, om man slipper försäsongen, bara lira i 1:a femman, Fri bil, 100 000 /månad osv. Kraven ökar med åren!!

Skämt å sido vi får se om jag kör en säsong till ska spela färdigt denna först sedan får vi se.

Avslutningsfesten är ju bokad nu iallafall....18 april. Ska försöka knepa och knåpa ihop ett litet quiz tills dess.


Tillsist
OM MAN ANMÄLER SIG TILL EN KURS I CAD-TEKNIK SÅ BORDE MAN INSE ATT DET KOMMER VARA "GANSKA" MYCKET DATA OCH MAN BORDE HA LITE GRUNDKUNSKAPER I DATA.
TACK FÖR MIG, HEJ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0