Hur ärlig ska man vara??

Vi har bokat en stuga i Danmark på semestern och nu har vi börjat kika på hur vi ska ta oss till Jylland som stugan finns. Ta färjan....Stenaline kör Varberg-Grenå (V-G) och Göteborg-Fredrikshamn (G-F) eller köra via Helsingborg-Helsingör sedan Stora Bältbron över till Jylland. Tidsmässigt är det knappt någon skillnad, det tar ca 5-6 timmar. Prismässigt ja det är där det börjar bli kul. Jag gick in på Stenaline´s hemsida och kollade lite priser. Nedan är står priserna för en enkel biljett.

Helsingborg-Helsingör och sedan Stora Bältbron kostar 510:-(färjan + broavgift) och

Färjan antingen V-G eller G-F kostar 1345:- MEN Om du köper en så kallad Dagstur till Danmark kostar biljetten 350:- men då måste du även betala retur biljetten på 350:- alltså 700:-. Hälften så dyrt alltså. Jag tyckte detta lät helt knäppt så jag ringde till Stenaline och frågade om jag köpte en dagtur till Danmark och struntar i att åka tillbaka samma dag så får jag biljetten för halva priset.....Tjejen på deras kundtjänst svara lite surt..JA. Ska man vara ärlig och köpa en biljett för dubbla priset eller ska man utnyttja deras "kryphål"??

Vi har ändå tänkta att ta bilvägen hem för att slippa passa en färjetid.


Fisket närmar sig och jag ska i helgen tänkta jag plocka fram mina gamla flugbindnings saker. Jag ska försöka skaka liv i dom gamla flugbindartakterna. Det kommer nog bli "back to basic" med tex.REDTAG, MICKEY FINN osv. Wiggo har börjat visa intresse för flugfiske. Idag lånade han 2st böcker om flugfiske och han blev helt lyrisk när jag berättade om att jag skulle ta fram dom gamla bindar sakerna. KUL!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0