Ljuga för att vara snäll

Oj, oj, oj det var länge sedan bloggen uppdaterades.....det har ju hänt en del saker. Det allra roligaste är att idag (090512) på morgonen fick min bror och hans fru sitt andra barn, en liten tjej blev det. Nja liten och liten.....det var en bastant liten donna på 4160g och 54cm. Grattis till er!!


Ibland funderar jag alvarligt på att ljuga för min son, enbart för att vara snäll mot honom. Jag ska förklara mig. För en tid sen så frågade han om Björnar....


  • Finns det Björnar i Sverige?

  • Ja det finns björnar i Sverige

  • Är dom snabba??

  • Ja, dom kan springa ungefär lika fort som en Moped.

  • Så jag kan inte springa ifrån den då??

  • Nej den kommer ganska fort ikapp dej.

  • Kan dom klättra i träd??

  • Ja det kan dom.

  • Så jag kan inte gömma mig i ett träd???

  • Nej det går inte.

Jag tänkte inte mer på detta....MEN så igår natt stod han brevid sängen och stor tjöt.

Jag har drömde en mardröm!! Det var två Björnar som jagade mig....dom skulle äta upp mig, jag hatar björnar!!

Har nu förklarat att björnar är väldigt skygga djur och att om dom hör eller känner vittring av oss människor så sticker den oftast åt motsatt håll, dessutom lever den lite längre upp i vårt land.

Det var ju absolut inte meningeen att skrämma honom....jag svarade ju bara på hans frågor.


Vi har även hunnit med att ha en liten vatten läcka i köket..

I torsdags kväll sa min fru....det är blött här på golvet under kylskåpet. Jag tog bort sparksockeln och såg en pöl med vatten. Man kunde följa spåren till diskmaskinen...det var sent och jag stängde bara av vattnet till den och lät det vara. Nästa dag efter jobbet gick jag lös på problemet. Drog ut diskmaskinen, startade den och försökte se var det läckte....inte en droppe kom det! Jaha....vi kanske hade spillt så mycket vatten på golvet och det samlades där tänkte jag. Då upptäcker jag när jag börjat flytta diskmaskinen att det runnit nytt vatten dit där pölen varit. Efter många om och men plus några tips från experter så hittade jag felet. Ett litet spricka (ca 2mm lång) i den veckade avloppslangen. Efter som den var veckad så när den hamnar i "rätt" läge så läcker inte slangen, men om den böjs åt "fel" håll så läckte det rejält. Nu är slangen bytt nu väntar vi bara på att det ska torka upp lite innan vi (vi kör med avfuktare) sätter dit diskmaskinen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0