Att dränka en fisk

Efter många om och men så var det dags för en uppdatering av min blogg.

Mycket har hänt men jag tänkte att mest skriva om innebandy laget, där finns en hel del att skriva om.

Vi är ett bra gäng med en bra mix mellan äldre och yngre och jag tror detta kommer bli en bra säsong.

Efter att ha enbart tränat hitintills under försäsongen så var det äntligen dags för match i fredags mot Hovslätt. Ett bra Div.3 lag som är bra på att rulla boll. Vi höll våra positioner bra och sedan kontrade vi när vi fick chansen. Alla tre femmorna lyckades göra mål och det är riktigt bra sprida målproduktionen mellan femmorna. Vi vann matchen med 5-3, Men personligen så fanns det lite till att önska.

 

Också idag så stod Gnosjö ibf (tror jag det är, deras div.4 lag iallafall) för motståndet. Det blev en helt annan matchbild än i fredags. Vi fick föra spelet mycket mer och jag tycker vi löste det riktigt bra men det finns alltid något man kan förbättra. Deras backar blev mycket stressade av vår höga press vi vann mycket boll på så vis och vi vann till slut matchen med 5-1. ”en dag på jobbet” kan man säga. Vi vann rättvist tycker jag.

 

Floskel toppen kommer också att förekomma.....ifrån dagens match hörde jag detta komma från Mr. T's mun.

Tänk på att ni inte kan skjuta dragskott på detta golvet, Bättre ni skjuter handledsskott eller VRISTSKOTT.(?)

 

Det finns även en heldel goa citat från vår lilla interna brännbolls match.....jag tar en nu så sparar jag resterande till en annan gång.

Jo det är sant, Man kan dränka en fisk genom att dra den baklänges i vattnet!!(???)

Ja vad säger man.......

 

 


Kommentarer
Postat av: Sleeedgy

Hahaha...hm...ja, det verkar bli en jämn kamp om mössan i vinter!!

2009-09-08 @ 20:42:02
URL: http://sledgemeister.blogg.se/
Postat av: Blomman

ha ha ha ha kul som fan

2009-09-10 @ 13:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0